Ученици осмог разреда наше школе Дамјан Судимац и Ђорђе Судимац у претходном периоду били су полазници Летње научне школе Истраживачке станице Петница. У наставку вести прочитајте како су доживели ово јединствено искуство.

Дамјан Судимац: “Овог лета имао сам част да од 21. до 30. јуна учествујем на Летњој научној школи у Петници. Када сам први пут чуо за Петницу помислио сам да је то место на ком се напорно ради и да ми се неће свидети. Међутим, када сам стигао тамо, било је другачије него што сам замишљао. Људи са којима сам тамо проводио време су дружељубиви, пријатни за разговор и увек ту да помогну. Сваки полазник је морао да преда семинарски рад на тему коју добије по својим занимањима и “Шббкбб” (Шта би било кад би било). Моја тема за семинарски рад била је како се прави атомска бомба, а као “Шббкбб” сам имао “Шта би било кад би сви људи изгледали исто”. Имали смо предавања из разних области попут хемије, физике, астрономије, археологије, лингвистике, математике, геологије, роботике… Предавања су била занимљива, а држали су их професори са факултета широм Србије. Увек би одвојили време да попричају са нама о предавању и објасне нешто компликовано за наш узраст. Имали смо и лабораторијске вежбе и теренски рад. Лабораторијске вежбе биле су из физике, хемије, биологије, археологије, геологије… Биле су извођене напредном технологијом и опремом. Највише су ми се свиделе вежбе из физике и хемије јер сам видео нешто што не могу у својој школи пошто нема услова за то. На терену смо посећивали петничку пећину и вршили испитивања тог подручја. Летња научна школа у Петници је била једно велико искуство за мене и надам се да ћу поново бити позван.”

Ђорђе Судимац: “У почетку, све је било чудно и веома замршено, нисмо се баш знали снаћи, али касније смо схватили како се у Петници ради и учи. У Петници се не учи као у школи, већ на други начин. У Петницу деца не долазе само да би тек нешто научила, већ да упознају нове пријатеље, можда и будуће научнике.

Једна од занимљивијих тема на коју сам обратио пажњу била је примењена физика и електроника где смо уз помоћ ардуина направили и програмирали диоду колико пута да светли а исто смо на ардуину програмирали звучник да репродукује разне ноте. Још једна од занимљивијих тема била је хемија где смо испробавали разне врсте соли и испитивали како на њих делују неке друге супстанце.

На једној лабораторијској вежби смо ушли у двориште цркве где смо истраживали гробове и ко је ту сахрањен.

На једном научном вишебоју из математике била је тема “Ојлерова теорема” и шта се делило са једнако(=). На лабораторијским вежбама из физике допало ми се то што смо израчунавали убрзање Земљине теже уз помоћ математичког клатна и рачунали смо силу трења.

У Петницу се не иде само да би неко постао научник, већ деца која су изашла из ње треба да се баве различитим занимањима. Неко ће постати политичар, неко доктор, а неко и обичан радник али треба бити упоран у томе што радите.   Петница ме је научила да треба да волим оно што радим.”